Friday 9 September 2011

assalammualaikum....

hai ualllzzz..da lme da aku xupdate blog aku ni..bukan ape,sejak due menjak ni aku busy+penat+segale bagai la..(ambooi..!! bukan maen..mcmla penat sgt kan.. haha)..firstly,entry kali ni aku na story the mory (zasss..) ttang tmpat yang menarik kat PERAK DARUL RIDZUAN..pade spe2 yg rase2 na honey moon ngan pkwe (opppss) ke,fmily,kawan2 sekerje or kawan2 kelas or papela bolela plih salah satu tmpat2 yang aku akan perkenalkan kat korang nnti..=)

MEMPERKENALKAN..(hahaha..berie sungguh)

1.MENARA CONDONG TELUK INTAN

ini la pemandangan menare condong di siang hari..orang ramai jugak lepak2 kat sni..tpi jganla lepak tgahari bute..karang ade yang hitam..abes balik kg mak ayah da xkenal.. haha

ini plak pemandangan bile mlam hari..klo mlm2 mmg bestla lepak kat sni..mmg ramai yg lepak mlm2 kat sni dri siang2..eala..orang sume syg kulit maa..aku pown syg jugak.. hihi..gmbar kat atas nh pic parents aku,my adek n kwan aku..time dy dtg uma aku,ktog bwakla dy jlan2 kat sni..~agak teruje ke wahai myera vyera~ 
haha..


2.PULAU PANGKOR

inila pulau pangkor..tpi aku taw da ramai yg da smpai kat sni.. huhu..(ade aku kesah) tapi kalo pegi sni pown beshhh aw..bnyak aktviti yg korang bole buat kat sni..besshh gilerr la..na tgok x knpe aku ckp best kat nh..tgok2 pic kat bwah ni..oke..?? ~i followw by salleh yaacob~

inila permainan favourite orang2 klo dtg kat sni..aku xpena maen sbb aku tkoot.. huhu.. aku tkot de jerung mkan kaki aku..(otak xberkmbang btolla..)tapi klo tgok dyog maen mmg bestla kak..pai mnjerit2 pown ade aw..tpi yang pnting 'banana' tu mmg comelll..kikikikiki...~colourful gitu~

hahahaha(awal2 da gelak) ni yang aku suke klo pegi pangkor sbb ~van dy wrne pink~ sgat2 la comel kann.. kat tmpat laen mne na dpat van mcm nh..< eeeeiiii..geram sungguh > ..kat pangkor nh korang xbole na bwak keta korang masuk sni..so,korang knela choose samaade na sewa keta or naek van ni..tpi korang jgan iso bb klo naek van ni,ade pmandunye..so,korang xyahla na pning2 kple na tgok map an..^_^


ini merupakan salah satu tmpat2 yang menarik utk korang lawat jugak..(ape punyer tmpat pown aku xtawla)



inila pulak tempat penginapan kat pangkor..rumah2 kat sni comei2 belake aw..heheheehehe..




3.TELUK SENANGIN

Haa..tgok btape besarnye pintu gerbang je..( tu tandenye na suruh korang dtg sni la)..tpi teluk senangin ni xseramai orangnye mcm dekat pangkor..orang xramai sgt dtg sni..


teluk senangin ni actually pantai jugak la..~adek beradek dgan pangkor la nh..tpi xtawla belah bpak or mak yg beradeknye)..pmandangan nye mmg cantek la..~owesome bebeh..agagagaga~


tgokkk..!! ramai jugak orangnye tpi pangkor ag banyak.. hahahaha..(apehal la aku na menangkan pangkor nh..@_@.. otak da kompuisss)..


4.GUA TEMPURUNG


haaa...tkott x..??tkoot x..?? hahaha..taw tkoot...tmpat ni pown best jugak..tpi pade sape2 yg tkot gelap. xdisyorr kan la..(elehhh mcm berani je ko nh aniz..kikiki..actually aku pown tkot gelap jugak..tpi kentalkan ati..xna kne dok lua sorang2 la kan..) gua nh de banyak aktivti taw..nmpak je mcm xde pape..tpi stiap pakej laen2 n chargeable.. huhuhuhuhu =D

inila pakej2 ni..soela,xberape na nmpak sgt..tpi yg pnting..hrgenye nmpak..(mate $$$$)..




inila aktivti yang paling mncabar kat sni..wuuuu..!! aku xdela na joinn..~gerrrruunn + tkoooottt airrrr~



5.HOT SPRING SUNGAI KELAH


tempat ni pulak ala2 budak2 yang ramai..tpi stay bole mndy lagi sbb ade tmpat yang dalam..yang pic kat atas ni..tmpat yang cetek punnyeee ~baeekkk punyeerr~..


inila kolam air panas nyer..tgok abg tu siap masak telur rebus lagi..~ambooi lapoo bbnoor ea bang ooi~


okela korang..aku rase stakat ni la dlu aku critekan tmpat yang menarik kat perak ea..soryla..entry aku t'panjang plak kali ni.. hahahah.. nnti klo ade mase aku updatekan yang part 2 plak ea.. hope korang njoy la..

ThankS aLot BeBeh..^_^

No comments:

Post a Comment